giovedì 3 luglio 2014

Bridal style: Atelier Pronovias Collection 2015

La nuova collezione Pronovias, con cui il celebre brand spagnolo festeggia i 50 anni di attività, è un mix di innovazione e tradizione. Abiti che riprendono i più celebri modelli del marchio quasi a voler ripercorrere la storia del brand, si alternano a modelli innovativi come lo spezzato: l’abito si divide in due pezzi e diventa un completo composto da gonna e corpetto prestandosi a tantissime possibilità di combinazione.

Pronovias celebrated half a century of history with a collection inspired by the company's long successful trajectory and introduces some completely new items like dresses made up by "separates": a collection of bodies and skirts. This concept, which divides the dress into two pieces has a great mix and match possibilities.


A segnare la continuità con le precedenti collezioni anche gli abiti gioiello, un tripudio di ricami e gemme applicate. 

Another of the great stars of the collection are the jeweled dresses, where gemstone embroidery in different tone takes centre stage.


Non mancano in alcuni abiti, chiari riferimenti anche al glamour Hollywoodiano degli anni ’30 e ’40.

There are also some lingerie-inspired dresses with a touch of Hollywood glamour from the thirties and forties.

I tessuti sono preziosi e sono il cuore della collezione Atelier Pronovias: pizzo francese e Chantilly si alternano a mikado e broccato più indicati per i modelli principeschi che completano la collezione. 

Sumptuous fabric are the essence of the Atelier Pronovias collection: exquisite French and Chantilly lace, mikado or brocade especially used for princess dresses.
Il tulle invece viene utilizzato per creare giochi di trasparenze e, grazie a leggeri ricami, delicati effetti tattoo.

Tulle has been used to create sinuous layering on long sleeves and at the neckline and back, embellished with delicate embroidery creating a magical tattoo effect on the skin.


Una collezione importante e molto versatile composta da 50 modelli in grado di accontentare anche le spose più esigenti.

A very important and versatile collection made of 50 dresses that are able to satisfy even the more discerning brides.

Nessun commento:

Posta un commento

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...